Informatie

 

 

 

Complimenten en klachten

Wanneer u tevreden bent over de praktijk en/of de behandeling dan horen we dat graag van u. Wij hebben nog ruimte voor nieuwe patiënten, dus mocht u zelf patiënt willen worden of kent u iemand die op zoek is naar een tandarts dan houden wij ons van harte aanbevolen.

U bent natuurlijk ook welkom om ons te waarderen op een onafhankelijke vergelijkingssites zoals Independer.nl of Zorgkaartnederland.nl.

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over een behandeling of de aan u verschafte informatie, dan horen we dat natuurlijk ook graag van u. U kunt bellen of een afspraak voor een persoonlijk gesprek maken zodat we er samen uit kunnen komen. Indien wij samen niet tot een bevredigende oplossing komen, dan kunt u advies inwinnen bij TIP, het tandheelkundig informatiepunt van de ANT (0900-20 250 12) en bij de Stichting Garantie Mondzorg (030 – 60 76 345).

Wijzigingen

Indien er iets verandert in uw persoonlijke gegevens dan horen we dit graag tijdig van u. Veranderingen in adresgegevens, telefoonnummer, e-mail of verzekeringsgegevens kunt u doorgeven via de e-mail op info@vetendeponti.nl of telefonisch op telefoonnummer 023-5253440. Wanneer wij niet aanwezig zijn in de praktijk, kunt u altijd het antwoordapparaat inspreken.

Hoe ontvangt u uw factuur van de tandarts

Indien wij beschikken over uw verzekeringsgegevens, sturen wij uw factuur eerst naar uw verzekeraar. Het deel dat vergoed wordt vanuit uw (aanvullende) verzekering hoeft u dus niet voor te schieten. Voor het resterende bedrag krijgt u van ons een factuur per e-mail. Indien wenselijk kan dit ook per post en dit kunt u aan ons doorgeven. U heeft dan een termijn van 14 dagen om de factuur te voldoen. Indien u inhoudelijke vragen over de factuur heeft, kunt u het beste de praktijk bellen of mailen.

Mocht u geen aanvullende tandartsverzekering hebben, dan is het mogelijk om bij de balie met uw pinpas te betalen.

Afspraak afzeggen

Mocht u onverhoopt verhinderd zijn voor uw afspraak, dan verzoeken wij u deze zo snel mogelijk, doch tenminste 24 uur (1 werkdag) van tevoren af te zeggen. Indien de afspraak niet tijdig wordt afgezegd en wij geen andere afspraak op hetzelfde tijdstip kunnen plannen, zullen we de gereserveerde tijd in rekening brengen.

De mondhygiëniste en (paro)preventieassistente

In onze praktijk hebben we verschillende zorgverleners aan het werk. Het is mogelijk dat het verschil u niet helemaal duidelijk is, vandaar dat wij u hier een uitleg geven.

Het tandvlees is de fundering van het gebit en een goede verzorging daarvan is zeer bepalend voor behoud van tanden en kiezen op lange termijn. Ook helpt een goede mondhygiëne gaatjes voorkomen en vullingen langer goed te houden. Preventie is daarin heel belangrijk, vandaar dat voor velen een regelmatig bezoek aan preventieassistente, paro-preventieassistente of mondhygiëniste wordt aangeraden.
Tijdens een afspraak bij een van hen wordt er aandacht besteed aan wat u zelf kunt doen om uw mond zo gezond en stralend mogelijk te krijgen. Verder zal er worden gereinigd waarbij de situatie in uw mond bepaalt of wij u doorverwijzen naar een parodontoloog. In onze praktijk kunt u worden behandeld door de mondhygiëniste of u kunt worden behandeld door zowel de mondhygiëniste als de paro-preventieassistente.

Hieronder een korte uitleg van het verschil tussen deze vier:

De preventieassistente

De preventieassistente is een assistente die een aanvullende opleiding heeft gevolgd waardoor ze uitleg kan geven over mondhygiëne en zelfzorg, ze zelf tandsteen boven het tandvlees kan verwijderen en ze zelfstandig patiënten kan behandelen met een lichte tandvleesontsteking.
In onze praktijk is geen preventieassistente werkzaam.

De paropreventieassistente

De paro-preventieassistente heeft na minimaal twee jaar ervaring als preventieassistente een aanvullende opleiding gevolgd waardoor ze naast haar eerdere werk zelfstandig tandsteen kan verwijderen onder het tandvlees tot een maximale diepte van 6mm. Ook kan ze de situatie in kaart brengen met behulp van een pocketstatus.
In onze praktijk zijn Elfi en Tjitske de paro-preventieassistentes.

De mondhygiëniste

De mondhygiëniste heeft een HBO opleiding gevolgd en kan mensen helpen met een zwaardere vorm van tandvleesontsteking waarbij de ruimte tussen tand en bot dieper kan zijn dan 6mm.
In onze praktijk is Marjan de mondhygiëniste.

De parodontoloog
De parodontoloog is een gespecialiseerde tandarts die zich bezighoudt met de diagnose en behandeling van ernstige aandoeningen van het tandvlees en bot rondom de tanden. Wij werken op verwijsbasis met verschillende parodontologen.